Nasze przedszkole powstało na
warszawskim Żoliborzu we wrześniu 1954 roku. Początkowo mieściło się na Placu Henkla w starej willi i było prowadzone przez Caritas. W następnym roku przeniesione zostało na
ulicę Wyspiańskiego i otrzymało numer 96. Przez wiele lat przedszkole pracowało jako placówka czterooddziałowa. Na przełomie 2009/2010 roku
budynek i ogród przedszkolny poddano generalnemu remontowi. Dzięki temu zdecydowanie poprawiły się warunki lokalowe w budynku przedszkola, a także jakość wyposażenia ogrodu służącego dzieciom do zabawy na świeżym powietrzu. Ponadto zmiany architektoniczne wprowadzone w czasie remontu umożliwiły utworzenie piątego oddziału przedszkolnego. W roku szkolnym 2013/2014 powołano także szósty oddział dla mniejszej niż standardowa liczby dzieci.
Dziś Przedszkole nr 96 to wspaniały obiekt, który oferuje dzieciom przestronne, jasne, bezpieczne
sale zabaw z przylegającymi do nich łazienkami,
dwie sale terapeutyczne oraz
dużą salę, służącą do zajęć ruchowych, rytmiki, organizowania uroczystości przedszkolnych, koncertów i teatrzyków.
Przedszkole dysponuje także
nowocześnie wyposażoną kuchnią, w której panie kucharki przygotowują pyszne i zdrowe posiłki dla naszych dzieci, a wszystko pod okiem specjalisty – technologa żywienia.
W codziennej pracy nauczycielki stawiają sobie za cel
wyposażenie dzieci w wiedzę i umiejętności przydatne na dalszych etapach kształcenia, ale także rozbudzenie dziecięcej ciekawości świata, poczucia odpowiedzialności za innych ludzi
i świat przyrody oraz wrażliwości artystycznej. Jednocześnie pracownicy przedszkola dbają
o zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa
i dobrego nastroju
w czasie spędzanym
w przedszkolu.
MISJA PRZEDSZKOLA:
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych oraz poczucia bezpieczeństwa poprzez przestrzeganie ich praw
- wprowadzanie dziecka w świat wartości poprzez kontakt z teatrem, literaturą muzyką , sztuką
- uświadomienie dzieciom wartości kondycji fizycznej i zdrowia poprzez działania prozdrowotne
- rozwijanie umiejętności społecznych, lepszego radzenia sobie w kontaktach z dziećmi i dorosłymi
- promowanie Przedszkola w środowisku lokalnym
- nawiązanie współpracy z rodzicami, środowiskiem lokalnym oraz organizacjami działającymi na rzecz ludzi i zwierząt
WIZJA PRZEDSZKOLA:
- stworzenie idealnych warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka (fizycznego, umysłowego, emocjonalnego)
- traktowanie dziecka indywidualnie, rozwijanie jego naturalnych predyspozycji i zainteresowań
- uczenie empatii wobec słabszych, wrażliwości na los zwierząt
- budzenie ciekawości poprzez dostarczanie wiedzy, stwarzanie możliwości działania i eksploracji otoczenia
W pracy z dzieckiem za najważniejsze uważamy dostarczanie mu
wielu bodźców działających na wszystkie zmysły. Tylko poprzez
różnorodne rodzaje aktywności dziecko będzie rozwijało się harmonijnie i dobrze przygotowane wejdzie na kolejny szczebel edukacji, jakiem jest szkoła podstawowa. Dlatego też odrzucamy model przedszkola sprofilowanego kładącego nacisk na rozwój dziecka w jednym wybranym obszarze.
Bazą dla wszechstronnego rozwoju dziecka w naszym przedszkolu są darmowe
zajęcia ruchowe, muzyczne, teatralne oraz nauka języka angielskiego.
MODEL ABSOLWENTA:
- ma wyobrażenie o roli ucznia, którą wkrótce będzie odgrywał
- ma motywacje do uczenia się i wysiłku intelektualnego
- ma umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, uważnego słuchania, korzystania z posiadanych wiadomości
- ma umiejętność koncentracji przez dłuższy czas
- radzi sobie z trudnościami i próbuje je pokonać
- umie współdziałać ale też podporządkować się
- jest tolerancyjny, zna i respektuje prawa innych ludzi, szanuje ich obyczaje, kulturę
- jest odporny na stres
- ma podstawową wiedzę o świecie
- umie cieszyć się z własnych osiągnięć
- zna podstawowe zasady bezpieczeństwa, higieny, dba o sprawność fizyczną i zdrowie
- zna dziedzictwo i kulturę swojego regionu, symbole narodowe
- chce reprezentować grupę, przedszkole, nie obawia się wystąpić publicznie
- chce się dzielić swoimi pomysłami, sukcesami i osiągnięciami aby motywować innych
- potrafi wyrażać swoje uczucia
- jest empatyczny wobec ludzi słabych, starszych, zwierząt